Wybór głosu do centrali telefonicznej – na to zwróć uwagę

Często mówi się, że jesteśmy oceniani na podstawie naszego wyglądu. Zatem chcąc uchodzić za profesjonalistów, być postrzeganymi jak osoby na właściwym miejscu, stawiamy na formalny ubiór. Nietrudno się domyślić, że ta zasada odnosi się także wtedy, gdy do naszej firmy dzwonią klienci. Wtedy też jesteśmy oceniani na podstawie tego jak mówimy, a dopiero potem oceniane jest to, co mówimy.

Czasem drobne błędy w wymowie mogą sprawić, że profesjonalny komunikat zostanie negatywnie odebrany. W myśl zasady „Jak Cię słyszą, tak Cię piszą”, konieczne jest wdrożenie rozwiązania – takim jak profesjonalna zapowiedź telefoniczna– która pozwola zrobić dobre wrażenie na potencjalnych klientach.

Wybór głosu do zapowiedzi telefonicznej

 

Postaw na nagranie profesjonalnego lektora

Niewątpliwie tembr głosu i wymowa, a także akcentowanie są bardzo ważne, jednak nie każdy z nas jest mówcą. Dlatego też aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na kliencie zdecydowanie lepiej postawić na profesjonalnego lektora. Dzięki temu się je uzyska. Trzeba zauważyć, że sposób w jaki wypowiadamy komunikaty jest bardzo ważny, gdyż bezpośrednio wpływa na ich odbiór.

Głos nie może być piskliwy, nie mogą występować wady wymowy. Potencjalny klient musi odczuć, że firmie zależy na rozwiązaniu jego problemu lub jego opinii. Hasło „klient jest dla nas ważny” przekazane w sposób werbalny sprawia, że odczucia owego klienta są pozytywne i jeżeli porównuje usługi danych firm, a wszystkie oferty są na podobnym poziomie, to wybierze tę, która zrobiła na nim najlepsze wrażenie pod względem podejścia do klienta.

Nagranie profesjonalnego lektora wbrew pozorom nie jest usługą drogą i powinni się na nią zdecydować zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają w konkurencyjnej branży, jak i firmy, które planują szeroko pojętą reorganizację.

Wybór lektora ma znaczenie

Można zdecydować się na lektora płci męskiej lub żeńskiej i wbrew pozorom taki wybór często ma duże znaczenie. Warto tutaj zwrócić uwagę, że płeć lektora należy dobierać do potencjalnych odbiorców, ale i branży, w której się działa. Np. redakcja pisma kobiecego powinna posiadać lektora żeńskiego, który jest kompatybilny z profilem firmy. Z kolei firma budowlana czy prowadząca naprawy samochodowe powinna mieć raczej lektora męskiego, gdyż w takich profilach firm mężczyźni uważani są za lepszych profesjonalistów i stanowią też większość pracowników branży.

Choć brzmi to stereotypowo, to jednak mężczyźni w wielu branżach uważani są za lepszych specjalistów, co niestety jest formą dyskryminacji kobiet. Tutaj możemy dać dobry przykład. Otóż jeżeli klient chce się zapytać o potencjalną naprawę silnika, to woli rozmawiać z mężczyzną, a nie kobietą, gdyż uznaje że on lepiej zna się na swojej pracy.

Profesjonalny lektor zapowiedzi telefonicznej jest zdecydowanie lepszym wyborem niż samodzielne nagranie powiadomienia głosowego czy sztucznie wygenerowany głos. Ponadto w ten sposób można także nagrać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu można zaoszczędzić czas i poświęcić go na bezpośrednią obsługę klienta. Trzeba również pamiętać o przygotowaniu odpowiedniego schematu przekierowania wewnętrznego połączeń. Takie nowoczesne rozwiązania są bardzo funkcjonalne i pozwala na szybkie przekierowanie rozmów.

Lektor do zapowiedzi telefonicznych

Nagrania powitań telefonicznych

Nazywam się Karol Szałapski i jestem lektorem nagrywającym swój głos do zapowiedzi i powitań telefonicznych.

Chętnie przywitam dzwoniących do Twojej firmy klientów!

Nagrania lektorskie

DangerMouse po polsku w Netflixie! Reklama radiowa Audiobooki Dubbing

Zobacz także

Nowe filmy dla Banku Pekao Nagranie lektorskie do reklamy ZOO Karina z okazji dnia kota Wybór głosu do centrali telefonicznej – na to zwróć uwagę Nagranie lektora do filmów na YouTube