Profesjonalne powitanie klienta w zautomatyzowanej centrali telefonicznej jest bardzo ważne dla wizerunku całej firmy. Dlatego warto zadbać o to, aby zawierała potrzebne informacje.
Zapowiedź telefoniczna to musi mieć
Przywitaj dzwoniącego oraz podaj nazwy firmy, z którą się połączył. W zależności od rodzaju prowadzenia działalności firmy, przywitać możemy się formalnie lub na luzie, na przykład „Dzień dobry, tu firma ABC”, „Cześć! Tu ABC – najlepsze zabawki dla dzieci”.
Następnie poinformuj klienta o możliwych opcjach połączenia: poproś o oczekiwanie lub wskaż jaką cyfrę należy wcisnąć na telefonie, aby połączyć się z obsługą, która pomoże w sprawie dzwoniącego. Jeżeli nagrywasz rozmowy prowadzone z klientami, pamiętaj aby o tym poinformować przed nawiązaniem połączenia z pracownikiem! Informowanie dzwoniących jest wymagane prawnie.
Nie masz pomysłu na swoją zapowiedź telefoniczną? Skorzystaj z gotowych tekstów powitań!
Nagrania powitań telefonicznych
Jestem lektorem nagrywającym zapowiedzi i powitań telefonicznych.
Chętnie przywitam dzwoniących do Twojej firmy klientów!
- OFERTA NAGRAŃ
Przykładowe powitania telefoniczne moim głosem
Przykładowa zapowiedź
Przykładowe treści zapowiedzi telefonicznych
Przykład standardowego, podstawowego tekstu powitania telefonicznego:
Dzień dobry, tu Nazwa firmy.
Jeżeli masz problem z dostępem do naszych usług – wybierz 1.
Aby połączyć się z Obsługą Klienta – wybierz 2.
Aby połączyć się z działem marketingu – wybierz 3.
Aby połączyć się z działem księgowości – wybierz 4.
Szanowni Państwo. Informujemy, że w trosce o jakość obsługi rozmowy są rejestrowane. Jeżeli nie wyrażają państwo zgody na ich nagrywanie, prosimy o przerwanie połączenia i kontakt osobisty w naszym biurze.
Inny przykład podstawowej zapowiedzi telefonicznej:
Dzień dobry! Witamy w firmie Nazwa firmy. Dziękujemy za kontakt z naszym biurem. Aby usprawnić Państwa obsługę, proszę wybrać temat rozmowy:
1 – Akutalne oferty
2 – Pomoc techniczna
3 – Płatności i windykacja
lub poczekaj na zgłoszenie operatora.
Jeśli Twoja firma ceni sobie bliski kontakt ze swoimi klientami, możesz dodać coś „ludzkiego” do treści powitania:
Witamy w firmie Nazwa firmy. Cieszymy się, ze do nas dzwonisz.
Jeśli chcesz poznać naszą ofertę – wybierz 1,
Jeżeli potrzebujesz pomocy technicznej przy konfiguracji urządzenia – wybierz 2,
Jeżeli dzwonisz w innej sprawie poczekaj na zgłoszenie naszego pracownika.
W trosce o zapewnienie najwyższej jakości obsługi rozmowy mogą być nagrywane.
Pamiętaj, że w przypadku, gdy nagrywasz rozmowy telefoniczne z dzwoniącymi klientami, musisz ich o tym fakcie poinformować przed rozpoczęciem nagrywania.
Witamy! Tu Nasza firma. Jeżeli jesteś naszym klientem, wybierz 1.
Za chwilę zostaną Państwo połączeni z naszym konsultantem. Prosimy przygotować numer klienta abyśmy mogli szybciej odpowiedzieć na Państwa pytania. Prosimy poczekać na połączenie.
Przykład nagrania powitania telefonicznego
Przykładowe treści zapowiedzi poza godzinami pracy
Jeżeli infolinia Twojej firmy jest czynna w określonych godzinach, warto przygotować tekst zapowiedzi telefonicznej, która będzie odtwarzana w godzinach nocnych i w dni, gdy na infolinii firmy nie ma pracownika.
Witamy! Tu Nazwa firmy. Uprzejmie informujemy, że w tym momencie nasze biuro jest nieczynne. Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 19:00 i soboty od 10:00 do 16:00.
Możesz także skierować dzwoniącego do skontaktowania się drogą elektroniczną:
Dzień dobry! Dodzwonili się Państwo do firmy Nazwa firmy. Nasze biuro jest w tym momencie nieczynne. Prosimy o kontakt emailowy lub o telefon w godzinach pracy infolinii: od poniedziałku do piątku między 8:00 a 20:00. Do usłyszenia!
Przykład nagrania zapowiedzi telefonicznej poza godzinami pracy
Nagrania powitań telefonicznych
Nazywam się Karol Szałapski i jestem lektorem nagrywającym swój głos do zapowiedzi i powitań telefonicznych.
Chętnie przywitam dzwoniących do Twojej firmy klientów!